JIKA AKU JATUH CINTA~

ya Allah, jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu

ya Muhaimin, jika aku jatuh hati
izinkahlah aku menyentuh hati sesorang yang hatinya bertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu


ya Rabbana, jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu


ya Rabbul Izzati, jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam akhirMu

ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu


ameen~~~

0 comments:

Post a Comment